Telefon
WhatsApp
Oto Tamir Boyaları
Oto Tamir Boyaları

Otomotiv Boyama Çeşitleri
Araç fabrikadan çıktığında hâlihazırda gerçekleştirilen üç tip otomotiv boyama işlemini açıklayacağız. Bunlar: katı, metalik ve sedefli. Aşağıda oto boyama çeşitlerine göz atabilirsiniz.

Katı Boya
Bu, araçların büyük bir bölümünde bulunan en temel tiptir. Genellikle beyaz, kırmızı ve siyah seçeneklerinde renk pigmentleri içerir. Bu işlemde kullanılan boyalar, bileşimlerinde polyester veya poliüretan kullanır. Bunlar benzer maddelerdir. Ancak polyesterin daha sonra açıklayacağımız vernikleme gerektirmesi dışında, katı boya basit, kolay ve ucuz olduğu için satışta aracın nihai değerini değiştirmez.

Metalik Boya
Metalik boya ise aracın fiyatını artırma eğilimindedir. Formülü, pigmente bir cila ve alüminyum pul tabakası ekleyen "efekt yükleme" adı verilen bir prosedürün sonucudur. Böylece, ışık daha yoğun bir yansıma sunar ve görünüşe göre renge daha fazla hayat verir. Sonuçta, kullanılan boyanın canlı etkisi, aslında öyle olmasa bile, daha temiz ve daha parlak bir araç izlenimi veriyor. Ancak, daha yüksek maliyetine ek olarak, bu tip hem genel bakımda hem de herhangi bir yeniden boyamada özel dikkat gerektirir.

Sedefli Boya
Otomobil boyama türlerinin en ayrıntılısına geldik. Sedef tozu ve mikadan oluşan tabanı, ışığa ve bulunduğu ortama göre araçta farklı renklerin olduğu hissini verir. Bu stilin bir örneği, ton olarak beyaz rengin sedefli varyasyonları olan araçlarda görülebilir. Bununla birlikte, metalik modalite pahalıysa, bu daha da pahalıya mal olur.

Şimdi sadece boyahanelerde yapılan otomotiv boyama türlerinden bahsedeceğiz;

Şeker Boyama
Bu boyama işi, parlak gümüş taban ile birlikte şeffaflık ve derinlik efektleri oluşturmak için “Şeker” adı verilen yarı şeffaf bir boya uygulanır. Metalik parlaklık, ortama göre güneş ışığı ile de arttırılabilir.

Pul Boyama
Bu stil, geleneksel pigmentasyonlara kıyasla çok daha büyük taneli, polyester bazlı küçük metalik parçacıklardan oluşur. Bunun bir sonucu, parıltıya benzer bir şey olan yoğun bir parlaklık etkisidir.

Adım Adım Oto Boyama
Boyanın Çıkarılması
Tamir edilecek alanın tespit edildiği varsayılarak, hasarlı içeriğin kaldırılması gerekmektedir. Bu iki şekilde yapılabilir: mekanik veya kimyasal. Birincisi özel eğelerin kullanılmasını gerektirirken, ikincisi mum ve diğer tescilli ürünlerle yapılır daha az fiziksel çabayı temsil eder. Ayrıca kimyasal mod, plakaya zarar vermez ve dikey olarak uygulandığında bileşenin akmasına neden olmaz.

İlk Zımparalama ve Tesviye
Zımparalama, hasarlı bölgeye uygulanacak macunun daha sonra yapışmasını garanti eder. Bu işlemden sonra fazla tozu çıkarmak ve yüzeyi yağdan arındırma solüsyonu ile temizlemek gerekir. Böylece bölgedeki tüm kalıntılar ve yağ ortadan kaldırılarak koruma sağlanır. Daha da önemlisi, bu solüsyon sıcak yüzeylerde veya güneş altında kullanılmamalıdır.

Macunu Hazırlayın ve Uygulayın
Macun, parça değişimini önlemek ve onarım maliyetlerini azaltmak için kusurları tesviye etme ve düzeltme işlevine sahiptir. Üç ana tip vardır:

Hızlı Macun (akrilik): Küçük hasarlar için yüksek doldurma gücüne ve cilaya sahiptir. Katalizlenmezler, yani buharlaşarak kururlar ve onarımdan sonra hasara karşı daha duyarlı hale gelirler.
Plastik Macun: Katalizörle birlikte kullanılmalıdır, her ikisi de doğru oranda karıştırılmalıdır. Genelde çıplak sac üzerine ve düzgün zımparalanmış aracınızın yüzeyine uygulanabilirler.
Polyester Macun: Ayrıca katalize edilir, ancak mekanizması macunun kendisine benzer bir bileşiktir. Böylece plastik çeşidine göre kullanımı daha kolay hale gelmektedir.
Araba boyasının durumu ve sahibinin niyeti, tamircinin ne tür macun kullanacağını belirleyecektir. Katalizleme durumunda, her 100 g kütle için 1 ila 3 gram macunsu katalizör ilave edilmesi ve malzemeleri tek tip bir renk elde edilene kadar karıştırılması tavsiye edilir. Oto boyama ürünlerini uygulamak için, doğru yapışmayı sağlamak ve bir sonraki dolgu katmanını kolaylaştırmak için bir macun aplikatörü kullanmak gelenekseldir.

Yüzey Düz Olana Kadar Zımparalayın
Bu görev, zımpara kâğıdı için bir taban olarak sert bir atıcı kullanılması tavsiye edilir. Bunu yapmanın en iyi yolu, yüzeye zarar vermeyecek şekilde orta derecede basınç uygulayarak parçanın şekline göre zımparalamaktır.

Maskeleme
Bu teknik, onarım gerektirmeyen alanlarda sadece gerekli olana odaklanarak temizlikle zaman kaybetmeyi önler. Bunun için yerleri izole etmek, kâğıt, plastik veya uygun sıvı ile maskelemek yeterlidir.

Tabanca ve Astar
Yeni boyayı almak için yüzeyi hazırlama zamanına yaklaşıyoruz. Yerin yapışmasını desteklemek için basınçlı hava tabancası tipini ve ideal ayarı seçme zamanı. Bunları seçerken manometre üzerinde fan, basınç ve debi ayarlarını yapmayı unutmayınız. Fanın durumunu doğrulamak için bir test yapmak da önemlidir.

Daha sonra araç tamir bölgesinin izole edilmesi, astar uygulanması gerekir. Katalizinizi ve seyreltmeyi hesaba katmayı unutmayın. Aralarında en az 5 dakikalık bir aralık olduğu sürece iki ila üç astar uygulaması gereklidir. Son olarak tahmini kuruma süresi beklenerek zımparalanan alana bir açma uygulaması yapılmalıdır.

Astar Zımparalama
Sert bir çubuk ve zımpara kâğıdı ile yapılan bu eylem, parça ile aynı şekli ve yönü takip ederek sonraki bitirme için zımpara kâğıdı kullanımını gerektiren tesviyenin habercisidir.

Boya ve Vernik Uygulayın
Görev iyice ilerlediğinde, boya ve vernik yüzünü gösterir, ancak maskelemeyi değiştirmeden önce boyanmayacak alanı tekrar izole eder. Daha sonra, ürünleri uygulamak için tabancayı seçerek alanın yağdan arındırılması gerekir.

Tabanca ve Astar
Tabanca ve astar adımında olduğu gibi, tabanı astarın üzerine uygulayarak tabancanın fanını, basıncını ve akışını düzenlemeyi unutmayın. Vernik, boyayı tamamlayarak daha fazla parlaklık ve koruma sağlar. Genel olarak, tekrarlar arasındaki aralığa her zaman saygı duyarak, sadece iki ila üç kez uygulayın.

Cilalama
İlk başta, bu adım, yerinde kirlilik olup olmadığını kontrol ettikten ve analiz ettikten sonra verniğin dokusunu gözlemlemekten oluşur. Eğer öyleyse, cilalayarak, dokuyu düzelterek çıkarmak gerekir.

Vernik üzerindeki kalıntıları temizlemek için önce sert bir macun ve zımpara kâğıdı kullanın; ardından vernik mat olana kadar yumuşak bir atıcı kullanarak görevi takip edin. Ve zımparalamanın her zaman sadece bir yönde yapılması gerektiğini unutmayın.

Parlatma, Kesme ve Cilalama
İşlemi olası zımpara izlerini ortadan kaldırmak için cila ile devam etmeniz gereklidir. En iyi seçenekler su bazlı olanlardır. Makine yardımı ile yaparsanız, beyaz yünlü bir parlatıcıya ihtiyacınız olacak. Bu yapıldıktan sonra, ürün ileri geri hareketlerle tüm onarım alanına yayılmalıdır. Oradan, yeni oto boyasının parlaklığını zaten fark edebilirsiniz. Daha sonra bu parçayı mikrofiber bir bezle temizleyin.

Boyadıktan sonra aracı yıkamak için en az 1 ay bekleyin.

Otomotiv Mikro Boyası
Geleneksel boyama ve onarım işleminin önemine rağmen, araç gövdesinde meydana gelen hasarları düzeltmek için her zaman çok fazla çaba gerek yoktur. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, otomotiv mikro boyama adı verilen ve küçük çizikleri veya düşük görünürlükteki işaretleri çözmek için belirtilen alanda yeni bir modalite ortaya çıktı. Mikro boya, küçük kusurlar veya çizikler için çözüm olabilir.

Nokta Onarımı
Bu işlem, boyayı ve daha sonra verniği uygulamak için bir tabanca kullanılmasını gerektiren geleneksel modele çok benzer. Nokta Onarımının avantajı, tüm parçayı boyamaya gerek kalmadan yalnızca etkilenen alanı düzeltmektir.

Hava Fırçası
Kaleme benzer şekilde tabancayla kullanımı daha kolay bir ekipmandır. Ayrıca, öğenin hassasiyeti göz önüne alındığında, yöntem zımpara kâğıdı kullanımını gerektirmez.

Oto İçin Sprey Boyanın Avantajları
Boyayı aracınıza kendiniz yapabilirsiniz,
Ek ekipman gerektirmez,
Boyama bir amatör tarafından yapılabilir,
Katman eşit olarak uzanır,
Araba boyası fiyatları piyasasında en ekonomik olanıdır,
Geniş bir renk yelpazesine sahiptir,
Krom veya metalik gibi ek etkileri olabilir,
Sprey Kutularında Oto Boya Nasıl Seçilir?
Sprey kutularını yalnızca güvenilir mağazalardan satın alabilirsiniz. Nihai sonucun estetik açıdan hoş görünmesini sağlamak için, araç emayesinin rengiyle eşleştiğinden emin olmanız gerekir. Uygulamadan hemen sonra renk tonu biraz farklıysa endişelenmeyin, renk farkı kuruduktan sonra kaybolacaktır.

Renkli sprey tercih etmek gerekli değildir. Küçük onarımlar için metalik efektli şeffaf bir vernik kendini iyi gösterir. Herhangi bir renge ek derinlik verebilecek ve ayrıca emaye uygularken son adım olacaktır. Sprey boyanın üzerine ilave efekt ile başka bir vernik uygulanmasının tavsiye edilmediğini lütfen unutmayın.

Uzmanlar, akrilik bazlı bir sprey kullanmanın optimal olduğu konusunda hemfikirdir. Sıradan akrilikten yapı olarak farklıdır, ancak aynı zamanda tüm avantajlarına sahiptir.

Bir araba için sprey boya fiyatları, maskeleme etkisi ile kıyaslanamaz. Yöneticilerimizle görüşebileceğiniz alıcılarımız için çeşitli ödeme ve teslimat seçenekleri mevcuttur. Bir sprey kutusu satın almak için katalogdan istediğiniz rengi seçin ve ürününüz ayağınıza kadar gelsin.

Firmamız Seralp Boya, araç boyası fiyatları ve sprey oto boyası fiyatları hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilirsiniz.

  • Etiketler:

TEKLİF FORMU